اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز ، چهارمین نشست کارگروه اجرایی فرهنگی اتباع خارجی روز دوشنبه مورخ 19 شهریور ماه 1397 به ریاست آقای جهانبخش مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و با حضور دستگاههای عضو کارگروه استانی و با دستور کار بحث و بررسی درخصوص  بررسی نقاط قوت و ضعف فعالیتهای فرهنگی هیئات مذهبی  ، برنامه ریزی جهت برگزاری نشست روحانیون و مولوی های افغانستانی ، بحث و بررسی تکالیف دستگاهای عضو کارگروه در حوزه پناهندگان ، بحث و بررسی پیرامون مراسم اربعین حسینی  و اعزام مطلوب زایرین به این سفر در سال جاری ، بررسی و تعیین ، تکلیف شیوه نامه تحصیلی دانش آموزان در سال 97-98  در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
قاسم جهانبخش مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز ،  پس از قرائت دستورجلسه به ارزیابی عملکرد ثبت نام دانش آموزان غیر مجاز و تعیین تکلیف آنان  پرداخت و اذعان داشت: شاهد آن هستیم که در سال گذشته 40 درصد از کسانی که برگه حمایت تحصیلی دریافت نموده اند متاسفانه اقدام به ثبت نام در مدارس ننموده اند که نشانگر چالش بزرگی برای ما در امسال می باشد که ما تمامی توان خویش را صرف رفع این چالش نموده ایم.
مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در ادامه بیان داشت : جامعه ما باید در تمام عرصه ها از جمله تکریم پناهندگان غافل نباشد، افزایش تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی  97-98  با آمار تقریبی 3 درصد نشان از تمایل جدی این جامعه برای با سوادی است، این افزایش عمدتآ در بحث ثبت نام اتباع غیر مجاز صادق است .
وی ضمن اشاره به نگاه بشردوستانه به این جامعه گفت :دانش آموزان اتباع خارجی چه مجاز و چه غیر مجاز باید همانند تمامی ایرانیان خدمات آموزشی دریافت نمایند و هیچ وجهی نباید در هنگام ثبت نام از آنان اخذ گردد .
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در بحث پیرامون مراسم اربعین حسینی  و اعزام مطلوب زایرین به این سفر بیان داشت : در استان البرز بیش از 60 هیات مذهبی شناسایی و به آنان مجوز فعالیت داده شده است که در این ارتباط برنامه هایی چون نشست شیوخ و روحانیون از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور برنامه ریزی شده است که اینان بتوانند برنامه های خویش را در این خصوص ارائه نمایند .
 وی گفت : با برنامه ریزی و تمهیداتی که در سال گذشته صورت گرفته بود بیش از نیمی از ثبت نام کنندگان توانستند در راهپیمایی اربعین شرکت نمایند. مهمترین هدف ما این است که اتباع زیادی بتوانند از این فرصت استفاده نمایند . ما موظف یه ساماندهی و برنامه ریزی درست در این حیطه هستیم
مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در پایان  تمامی دستگاه های عضو کارگروه فرهنگی را مکلف به ارائه تشکیل بانک اطلاعاتو برنامه ها فرهنگی در حوزه مرتبط فعالیت خویش نمود .
آمار بازدیدکنندگان
نظرسنجی
اوقات شرعی

بازدید امروز ۶۰۶
تعداد بازدیدکنندگان امروز ۲۳۹ نفر
کل بازدیدکنندگان ۳۶۵۴۸۱ نفر
نظر شما در مورد طراحی سایت چیست؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف


کلیه حقوق این مادی و معنوی این سایت متعلق به استانداری البرز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع آزاد می باشد.


آخرین به روزرسانی پورتال: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰